Reserveren
NL

Veelgestelde vragen

Hieronder hebben wij de meest gestelde vragen opgesomd en beantwoord.

Het tijdstip van jouw genietmoment hoor je zodra je bij ons binnenstapt. Zeker is dat jouw behandeling tussen 10:30 en 22:00 uur gepland wordt. En er zit altijd een half uur tussen jouw aankomst en je (eerste) behandeling. Kun je dus lekker rustig aan doen. Je komt immers om te relaxen.

Natuurlijk doen we ons uiterste best om aan jouw wensen te voldoen. Echter kunnen wij het tijdstip van jouw voorkeur niet garanderen. Er zijn immers meer gasten met wensen. En… wie het eerst komt, wie het eerst geniet!

Het definitieve tijdstip hoor je bij aankomst. Behandelingen zijn tussen 10:00 en 22:00 uur én sowieso een half uur nadat je bij ons binnenstapt.

Ja hoor. Komen jullie samen dan doen we ons best om jullie behandelingen op hetzelfde moment in te plannen. Geen garantie dat het kan, want er zijn natuurlijk meer genieters. We beloven je: we doen ons best. Want samen genieten is dubbel genieten. En gezellig bovendien.

Dat hangt af van waar je zin in hebt. Je kunt in Brasserie Bubbels genieten van heerlijke broodjes, salades of plategerechten. In de SaunaLodge serveren we kleine gerechtjes. In restaurant Waters of the World kun je tussen 12.00 en 14.00 uur deelnemen aan het lunchbuffet.

Voor het diner heb je bij ons lekker de tijd. Tussen 17:00 en 20:30 uur kun je volop genieten in een van onze horecagelegenheden. Wordt het een driegangen dinerbuffet in restaurant Waters of the World? Of kies je voor een heerlijk gerecht in de Brasserie Bubbels of voor tapas gerechten in de SaunaLodge? Exclusief genieten doe je in restaurant Waters of the World met heerlijke a la carte gerechten of een 3, 4 of zelfs 5 gangen diner.

Eigen eten en drinken hoef je niet mee te brengen. Sterker nog, het is niet toegestaan. Laat je verrassen in onze restaurants. Veel leuker. En lekkerder. Durven we best te zeggen, want we weten wat onze chefs voor jou in petto hebben…

Nee, die zijn er niet. Er zijn ook geen badkleding dagen. Het Thermaalbad is altijd gekleed en de saunafaciliteiten zijn altijd ongekleed.

Die ontvang je snel. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, sturen wij de bon naar je toe. Dit kan drie tot vier werkdagen duren. Je kunt de bon online bestellen en betalen via iDEAL of aanschaffen bij onze receptie.

Je kunt er ook voor kiezen om de bon in je mailbox te ontvangen. Dat duurt slechts enkele minuten.

1) Genieten moet je natuurlijk nooit uitstellen…

2) Onze cadeaubonnen zijn geldig tot 1 jaar na uitgifte, zodat je kunt genieten wanneer het jou uitkomt. Niet gelukt binnen dat jaar? Geen stress, je kunt jouw verlopen cadeaubon tot 6 maanden na de vermelde einddatum bij ons inleveren*. 

*Hiervoor brengen we eenmalig € 7,95 administratiekosten in rekening.

Natuurlijk. Je eigen spullen zijn altijd het fijnst, niet waar? Je kunt alles ook bij ons huren, hoor. Net zo makkelijk. (Of onze badjassen en handdoeken jouw favoriete kleur hebben, dat kunnen we niet beloven…)

Je boft: op jouw verjaardag is je sauna-entree gratis! Neem wel een geldig identiteitsbewijs mee, zodat we kunnen checken of je ook werkelijk zo jong bent als dat je eruitziet.

Oh ja, we geven graag cadeautjes, maar deze actie niet geldig i.c.m. wellness- of hotelarrangementen.

Bij het inchecken, aan het begin van jouw wellnessdag. Geef je kortingsbon aan de vriendelijkst lachende medewerker en jouw korting wordt in ons systeem ingevoerd. Heb je een cadeaubon? Lever deze dan in aan het eind van je dag, wanneer je betaalt.

Kortingsbonnen voor een sauna-entree zijn alleen geldig voor, inderdaad, een sauna-entree. Boek je een arrangement dan kun je déze kortingsbonnen niet gebruiken. Wél bijvoorbeeld een cadeaubon. (Iets voor op je verlanglijstje…?)

Jazeker. Juist! Geef gerust jouw dieetwensen door wanneer je jouw wellnessdag reserveert. Wellness en voeding horen immers bij elkaar. We serveren daarom wellnessfood: eten en drinken dat goed voor je is, je goed laat voelen én goed bij jou past. Good & happy food dus!

Naast rust bieden we ook privacy, je kunt dus gebruikmaken van een ruimte om te kolven. De voeding bewaren we voor jou in de koeling.

Ja hoor, als er op die dag nog behandelingen beschikbaar zijn, kun je die reserveren. Wil je écht zeker weten dat je kunt genieten van jouw favoriete behandeling, reserveer deze dan ruim van tevoren. Dan heb je nóg meer wellnessgenot om naar uit te kijken!

Iedereen moet kunnen genieten van onze wellness. Dus ja, ons wellnessresort is zoveel mogelijk rolstoeltoegankelijk. Bij het Thermaalbad beschikken wij over een stoellift. Het restaurant, het hotel, de kleedgedeeltes, de Brasserie en de behandelruimtes zijn rolstoeltoegankelijk. Bij de sauna’s en stoomcabine zijn enkele trapjes. Een deel van het Rustpaviljoen is wel toegankelijk met een rolstoel.

Hotelarrangementen worden vooraf betaald. Kom je een dagje genieten? Dan kun je kiezen of je vooraf of aan de receptie betaalt.

Ja. En we accepteren veruit de meeste creditcards.

Wij houden van alles wat blaft en miauwt, maar onze wellness is toch echt voor mensen. Dus nee, huisdieren zijn niet toegestaan in de thermen en het hotel.

Een saunabezoek heeft veel voordelen voor jouw gezondheid. Je weerstand, je huid, je humeur, alles vaart er wel bij. Toch kan het soms verstandig zijn om - zéker bij twijfel - vooraf te overleggen met je huisarts of specialist. Bijvoorbeeld wanneer je koorts of besmettelijke huidaandoeningen hebt. Lees hier meer over contra indicaties.

De eerste drie maanden en vanaf de zevende maand niet baden in het Thermaalbad. Saunabezoek is in overleg met de huisarts. De eerste drie maanden en de laatste weken voor de bevalling raden wij saunabezoek af. Boek je een behandeling, dan raden wij je aan dit voor aanvang van een behandeling te melden bij de behandelaar. Boek geen pantai luar.

Dat is bij het hotel van Thermen Bad Nieuweschans mogelijk.

Dat kan zeker! Ook wanneer u eens heerlijk uit eten wilt of een behandeling wilt ondergaan zonder gebruik te maken van het Thermaalbad/sauna bent u van harte welkom. We raden u wel aan om van te voren een reservering te maken. Dit kan enkel telefonisch (0597-527777). Voor alleen het reserveren van een behandeling berekenen wij geen reserveringskosten.

Afhankelijk van het type reservering, is het vaak mogelijk om tegen bepaalde voorwaarden te annuleren. Dit kan kosten met zich meebrengen.

De kamer is vanaf 14.00 uur gereed. Op de dag van vertrek kun je tot 11.00 uur uitchecken. U kunt nog wel de hele dag gebruikmaken van de thermen. Je bagage kun je opbergen in bagagekluizen (beperkt aantal) of alvast naar de auto brengen.

Om de rust te bewaren binnen het wellnessresort hebben kinderen van 0 t/m 10 jaar geen toegang tot de faciliteiten (tenzij op medische indicatie).

Kinderen van 11 t/m 16 jaar hebben alleen toegang onder begeleiding van ouders/verzorgers.

Om de rust en privacy (denk aan een fotofunctie) van onze gasten te waarborgen is het gebruik van een mobiele telefoon en/of tablet in de Thermen niet toegestaan. Dit geldt eveneens wanneer u de telefoon gebruikt als e-reader.

Nee, fotograferen is, zonder toestemming van de directie, niet toegestaan. Dit geldt in het hele resort, inclusief het Badjassenpark.

Eigen tassen zijn niet toegestaan in de thermen. Dit geldt ook voor de brasserie en het Badjassenpark. Bij binnenkomst (of op je hotelkamer) kun je een plastic tas van ons meenemen. Hier kun je je boek en eventuele andere noodzakelijke items in doen en meenemen.

Dat kan natuurlijk gebeuren. We bewaren gevonden voorwerpen een maand. Ben je iets vergeten? Stuur dan een mail naar info@thermenbadnieuweschans.nl. Dan berichten we je als we het hebben gevonden.

Wil je iets wijzigen aan je reservering? De datum of tijd? Of wil je alsnog een behandeling, lunch of diner bijboeken? We regelen het graag voor je, maar let op; soms gelden onze annuleringsvoorwaarden. Gebruik ons wijziging aanvraagformulier.

Maak een keuze.