Badenkaart of wellnesscard
Ik heb een badenkaart Ik heb een wellnesscard
Voucher verzilveren
Ik heb een voucher
DE NL
<     VORIGE

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

De vragen die ons het meest gesteld zijn, hebben wij hieronder voor jou op een rijtje gezet. Heb je een andere vraag? Laat het ons weten!

Wij doen er alles aan om jouw zorgeloos te laten genieten tijdens je bezoek. We volgen daarin het advies en de richtlijnen van het RIVM en de Nederlandse Overheid. Bekijk hier de maatregelen die wij nemen. 

Ja, wij mogen weer heerlijke opgietingen verzorgen. Dit doen wij uiteraard onder de voorwaarden van het RIVM: 

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/adviezen-werk-vrije-tijd/generiek-kader-coronamaatregelen

 

Er wordt tijdens de opgietingen geen gebruik gemaakt van producten die mogelijk een hoestprikkel kunnen opwekken, zoals bepaalde etherische oliën.

Uit voorzorg worden luchtstromen van persoon naar persoon vermeden (bijvoorbeeld bij het ‘wapperen’).

Alle informatie rondom reserveren met een geldige badenkaart kun je hier vinden.

Een bezoek aan Thermen Bad Nieuweschans heeft veel voordelen voor jouw gezondheid. Het heeft een positieve werking op je weerstand, je huid én je humeur. Juist nu is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. En uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat Covid-19 niet overdraagbaar is via zweet en dat de activiteit van het virus afneemt bij temperaturen van 40 tot 60 graden. Bij temperaturen boven de 80 graden kan het virus zelfs niet overleven en is het binnen 1 minuut al gedood. Wist je dat de meeste sauna’s bij ons boven de 80 graden zijn?

Heb je klachten?

De gezondheid en veiligheid van zowel onze gasten als van onze medewerkers staan bij ons hoog in het vaandel. Als je klachten hebt die, volgens de richtlijnen van het RIVM, op corona zouden kunnen duiden, dan vragen we je thuis te blijven en de maatregelen in acht te nemen. Dat vragen we óók aan onze medewerkers..

Ja, dit is verplicht. Zowel voor een bezoek vóór 1 juli als ná 1 juli. Dit om de veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers te waarborgen en onze gastenaantallen te kunnen reguleren. Zonder reservering kunnen wij je geen toegang verlenen tot ons resort. Klik hier om te reserveren.

We hanteren een verplichte aankomst- en vertrektijd, zodat wij onze gastenaantallen kunnen reguleren en de veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers kunnen waarborgen. Wij vragen je dan ook om aan te komen op de aangegeven aankomsttijd en ons resort te verlaten op de vertrektijd die je bij je reservering aangeeft. 

Je kunt kiezen uit onze drie verschillende restaurants. Hier geniet je van goed, gezond én lekker eten. Reserveren voor onze restaurants is verplicht en doe je bij het inchecken. Bij binnenkomst in één van de restaurants wijst de gastvrouw/heer jou een beschikbaar tafeltje. En dan kan het genieten beginnen.

Jazeker. Juist! Geef gerust jouw dieetwensen door wanneer je jouw wellnessdag reserveert. Wellness en voeding horen immers bij elkaar. We serveren daarom wellnessfood: eten en drinken dat goed voor je is, je goed laat voelen én goed bij jou past. Good & happy food dus!

Eigen eten en drinken hoef je niet mee te brengen. Sterker nog, het is niet toegestaan. Laat je verrassen in onze restaurants. Veel leuker. En lekkerder. Durven we best te zeggen, want we weten wat onze chefs voor jou in petto hebben. 

Het tijdstip van jouw genietmoment hoor je zodra je bij ons binnenstapt. Zeker is dat jouw behandeling tussen jouw vooraf aangegeven aankomst- en vertrektijd gepland wordt. En er zit altijd een half uur tussen jouw aankomst en je (eerste) behandeling. Kun je dus lekker rustig aan doen. Je komt immers om te relaxen.

Natuurlijk doen we ons uiterste best om aan jouw wensen te voldoen. Echter kunnen wij het tijdstip van jouw voorkeur niet garanderen. Er zijn immers meer gasten met wensen. En… wie het eerst komt, wie het eerst geniet! Het definitieve tijdstip hoor je bij aankomst.

Ja hoor, als er op die dag nog behandelingen beschikbaar zijn, kun je die reserveren. Wil je écht zeker weten dat je kunt genieten van jouw favoriete behandeling, reserveer deze dan ruim van tevoren. Dan heb je nóg meer wellnessgenot om naar uit te kijken!

Nee, die zijn er niet. Er zijn wel badkledingdagen, iedere woensdag in ons saunagedeelte. 

Onze thermaalbaden zijn natuurlijk 7 dagen per week toegankelijk in badkleding. En op alle woensdagen kun je ook het saunagedeelte in badkleding ervaren. Op alle andere dagen van de week is het saunagedeelte alleen toegankelijk zonder badkleding.

Natuurlijk. Je eigen spullen zijn altijd het fijnst, niet waar? Je kunt alles ook bij ons huren, hoor. Net zo makkelijk. (Of onze badjassen en handdoeken jouw favoriete kleur hebben, dat kunnen we niet beloven…)

Die ontvang je snel. Zodra wij je betaling hebben ontvangen, sturen wij de bon naar je toe. Dit kan drie tot vier werkdagen duren. Je kunt de bon online bestellen en betalen via iDEAL of aanschaffen bij onze receptie. Wil je 'm liever direct in je mailbox? Bestel dan een cadeaubon als PDF. 

Wil je iets wijzigen aan je reservering? De datum of tijd? Of wil je alsnog een behandeling bijboeken? We regelen het graag voor je, maar let op; soms gelden onze annuleringsvoorwaarden. Gebruik ons wijziging aanvraagformulier.

Iedereen moet kunnen genieten van onze wellness. Dus ja, ons wellnessresort is zoveel mogelijk rolstoeltoegankelijk. Bij het Thermaalbad beschikken wij over een stoellift. Het restaurant, het hotel, de kleedgedeeltes, de Brasserie en de behandelruimtes zijn rolstoeltoegankelijk. Bij de sauna’s en stoomcabine zijn enkele trapjes. Een deel van het Rustpaviljoen is wel toegankelijk met een rolstoel.

Wij houden van alles wat blaft en miauwt, maar onze wellness is toch echt voor mensen. Dus nee, huisdieren zijn niet toegestaan in de thermen en het hotel.

De kamer is vanaf 14.00 uur gereed. Op de dag van vertrek kun je tot 11.00 uur uitchecken. Je kunt nog wel de hele dag gebruikmaken van de thermen. Je bagage kun je opbergen bij onze receptiebalie of alvast naar de auto brengen.

Om de rust te bewaren binnen het wellnessresort hebben kinderen van 0 t/m 12 jaar geen toegang tot de faciliteiten. Kinderen van 12 t/m 16 jaar hebben alleen toegang onder begeleiding van ouders/verzorgers.

Om de rust en privacy van onze gasten te waarborgen is het gebruik van een mobiele telefoon en/of tablet in de thermen niet toegestaan. Dit geldt eveneens wanneer je de telefoon gebruikt als e-reader.

Nee, fotograferen is niet toegestaan. Dit geldt in het hele resort, inclusief het Badjassenpark. 

Een dagje wellness is ontspannen en genieten. Ook tijdens je zwangerschap kun je daar natuurlijk zomaar zin in hebben. Ben je een regelmatige saunabezoeker? Dan kun je prima blijven komen. Ben je nog geen drie maanden zwanger dan kun je een bezoekje beter even uitstellen. Zwanger en saunabezoeken vragen sowieso extra aandacht.

Voor onze thermale baden raden we je af om de eerste drie maanden en vanaf de zevende maand te komen baden. Boek je een behandeling, dan raden wij je aan dit voor aanvang van een behandeling te melden bij de behandelaar.

Naast rust bieden we ook privacy, je kunt dus gebruikmaken van een ruimte om te kolven. De voeding bewaren we voor jou in de koeling.

Wij houden van zuiver en gezond. Dat geldt ook voor het water in de Thermen. Bij ons baad je in hoog vitaal water uit eigen bron. We werken niet met chloor en zuren, maar met zoutelektrolyse. Puur dus, en dat voel je!

Dat is bij het hotel van Thermen Bad Nieuweschans mogelijk.

Dat kan zeker! Ook wanneer je eens heerlijk uit eten wilt zonder gebruik te maken van het Thermaalbad/sauna ben je van harte welkom. We raden je wel aan om van te voren een reservering te maken. Dit kan enkel telefonisch (0597-527777). 

Ja. En we accepteren veruit de meeste creditcards.

Dat kan natuurlijk gebeuren. We bewaren gevonden voorwerpen een maand. Ben je iets vergeten? Stuur dan een mail naar info@thermenbadnieuweschans.nl. Dan berichten we je als we het hebben gevonden.

Maak een keuze.