Het gezicht achter de Bediening

In gesprek met Jeroen

Een baan waarin iedere dag anders is: in de horeca kan het! En dat je iedere dag met een glimlach op je gezicht aan het werk bent, dat is één ding dat zeker is. Van bestellingen opnemen tot tafels dekken en van gasten tevreden houden tot tafels weer afruimen. Een constante wisseling zorgt ervoor dat je je nooit hoeft te vervelen. Precies díe afwisseling is waarom horecamedewerker Jeroen al jaren met veel plezier werkzaam is in de bediening. We vroegen hem wat zijn werk bij Thermen Bad Nieuweschans zo leuk maakt én waarom een (bij)baan in de horeca je zoveel brengt!

Het is puur genieten bij Thermen Bad Nieuweschans, zowel voor gasten als voor medewerkers. Tijdens een dagje (of langer) in het resort draait alles om pure wellness, weldadige warmte én natuurlijk heerlijk wellnessfood. Iets dat een goede match is met Jeroen: “Ik hou van lekker en vooral goed eten, de bourgondische levensstijl is mij dan ook zeker niet vreemd”. Zijn passie voor horeca heeft ervoor gezorgd dat Jeroen inmiddels al 7 jaar werkzaam is bij Thermen Bad Nieuweschans. “Ik ben begonnen als stagiair in de bediening bij restaurant Bubbels en na die stageperiode kon ik blijven werken als weekendkracht. Een mooie kans!”. Een stage in het zonnige Curaçao was dé kans om zijn kennis te verbreden, maar al gauw daarna vond hij zijn plek in het resort terug. “Nadat dit buitenlandse avontuur erop zat ben ik opnieuw in contact gekomen met mijn leidinggevende bij Thermen Bad Nieuweschans, waarna ik al gauw weer aan de slag kon. Nu zijn we alweer een aantal jaar verder en heb ik me flink kunnen ontwikkelen!”

 

Tal van (doorgroei)mogelijkheden


Tijdens zijn tijd op deze werkplek heeft hij onder andere zijn praktijkbegeleidersdiploma gehaald, waardoor hij nu stagiaires kan begeleiden. “De doorgroei- en ontwikkelingsmogelijkheden vind ik een van de voordelen van werken bij Thermen Bad Nieuweschans. Er worden regelmatig trainingen aangeboden waarmee je je kennis kunt vergroten. Denk aan een wijncursus, een gastvrijheidstraining of een allergenen cursus”. Ook worden er regelmatig kennismakings- en teambuildingsdagen georganiseerd, waarbij je mee kunt lopen bij andere afdelingen in het resort en je collega’s beter leert kennen. “Hierdoor kan ik gasten nu beter informeren over wat Thermen Bad Nieuweschans allemaal te bieden heeft. Dit wordt erg gewaardeerd door de gasten én het maakt mijn werk nog leuker”. 

 

De meest sociale baan


Jeroen is graag in contact met mensen. Daar leert hij veel van. “Je doet veel mensenkennis op, zo kom je er steeds beter achter hoe je het beste met bepaalde type mensen kunt omgaan”. Mede doordat Thermen Bad Nieuweschans gelegen is op de grens met Duitsland, verwelkomt Jeroen met zijn collega’s veel gasten die geen Nederlands spreken. “Je werkt hierdoor ook veel aan je Duitse en Engelse Taalvaardigheid, dat is mooi meegenomen”, geeft hij aan.

 

Een unieke beleving


Over wat werken bij Thermen Bad Nieuweschans zo leuk maakt in vergelijking met werken bij een andere horecagelegenheid, hoeft Jeroen niet lang na te denken: “Het complete aanbod en de fijne ambiance maken echt een verschil voor onze gasten. Zij zijn vaak lekker relaxed en hebben geen haast, dat heeft ook een positieve invloed op de werksfeer met de collega’s onderling”. Verder onderscheiden het wellnessresort en hotel zich volgens hem vooral door de wisselende kaart. “Iedere drie maanden hebben we een nieuwe kaart, dit zorgt voor een leuke afwisseling voor gasten en ons als personeel. Ook wordt er gewerkt met verse en zoveel mogelijk biologische ingrediënten.

“Het mooiste compliment dat we kunnen krijgen is dat we zo gastvrij zijn en er alles aan doen om de meest aangename beleving te bieden aan onze gasten. Dat geeft echt een top gevoel!” - Jeroen

Groeien als team

Toch zorgt het werken in de horeca soms voor lastige (leer)momenten, bijvoorbeeld wanneer een gast niet tevreden is. Dat zorgt er volgens Jeroen voor dat je proactief wordt en verantwoordelijkheid leert te nemen. “Positieve feedback is natuurlijk altijd fijn. Maar van negatieve feedback kun je juist leren en groeien als team, dat is mede waardoor ons team zo hecht is. Er is altijd ruimte voor verbetering en daar helpen we elkaar bij!”

Geen afbeelding gevonden

Een bron van energie

“Ik krijg er echt energie van om gasten ook op drukke momenten de aandacht te geven die ze verdienen. Door nét een stapje extra te zetten gaan zowel de gast als ikzelf aan het eind van de dag met een voldaan gevoel naar huis!"

TBN Keuken Keri1

Ontdek onze afdelingen

Sluit jij je aan bij team Keuken, team Beauty of juist bij een van onze andere afdelingen?

TBN TechnischeDienst Miro5

Stel een job alert in!

Wanneer er een geschikte vacature vrijkomt, kunnen we contact opnemen met jou!

Maak een keuze.